Pakro-Yadak-Khodro-
گفت و گویی با سید عباس شفیعی مدیر خدمات پس از فروش پاکرو یدک خودرو
گفتگویی با مدیریت خدمات پس از فروش پاکرو یدک خودرو

جناب آقای شفیعی در حال حاضر چند مرکز خدمات پس از فروش هیوندا هیبرید پاکرویدک در ایران وجود دارد؟

خدمات پس از فروش پاکرو تحت عنوان شرکت پاکرو یدک از بهمن ماه سال ۱۳۹6 آغاز شد. فعالیت شرکت پاکرویدک سال اول با ۸ نماینده در کشور شروع شده است. اما در حال حاضر 12 نمایندگی خدمات پس از فروش  در مراکز اصلی استان ها مشغول به کار هستند. برنامه‌ریزی ما راه‌اندازی نمایندگی خدمات پس از فروش در تمام مراکز استان‌ها است.

با توجه به تجربه‌ی تلخ برخی مشتریان  از نبود خدمات یا قطعات لازم برخی برند‌های خودرو، پاکرویدک  برای حل این دسته از مشکلات و نگرانی مشتریان  چه تدابیری را اتخاذ کرده است؟

برنامه‌ریزی گسترده پاکرویدک  برای تامین سریع قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان

بسیاری از مشکلات ایجاد شده در تامین قطعات مورد نیاز مشتریان  به سفارش‌دهی نامناسب شرکت‌ها باز می‌گردد. شرکت‌ها باید با توجه به شرایط بازار، الگوهای خرابی و رفتار مشتریان  اقدام به پیش‌بینی و سفارش‌دهی قطعات یدکی بکنند تا بازار کمبودی از این لحاظ تجربه نکند. قطعات یدکی به سه دسته کم‌مصرف، میان‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و تعیین و دسته‌بندی هریک از قطعات مورد نیاز بازار در دسته‌های مذکور، نیاز به بررسی علمی دقیق دارد.

یکی دیگر از اقدامات ما برای تامین سریع قطعات مورد نیاز مشتریان ، نگه‌داری تمام قطعات یدکی در انبار مرکزی در شهر تهران است تا دسترس به قطعات و ارسال آن‌ها به تمام نقاط ایران در کمتر از ۴۸ ساعت انجام شود.

خدمات نوین دیگری که پاکرویدک  در اختیار مشتریان خود قرار می‌‌دهد چیست؟

ما خدمات Home Service و امداد را در تهران اجرا کردیم. اکنون تمام مناطق تهران تحت پوشش این سرویس‌های جدید ما است تا مشتریان در شهر تهران در هر نقطه‌ای به خدمات پاکرویدک ‌ دسترس داشته باشند. هم‌چنین به زودی تیم امداد همه‌ روزه و حتی در روز‌های تعطیل نیز آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان خواهد شد.

با توجه به مشکلات اخیر سیستم‌های بانکی و واردات، پاکرویدک  برای تامین نیاز‌های قطعات مشتریان چه تدابیری را اندیشیده است؟

ما تا کنون موارد زیادی از مراجعه و نیاز کاربر به خدمات و قطعات یدکی داشتیم که خوشبختانه تا کنون موفق به انجام خدمات در کمترین زمان برای جلب رضایت مشتریان شده‌ایم. حتی در مواردی به دلیل نایاب بودن قطعه‌ای، با مجوز خاص موفق به تامین قطعه از کشورهای همجوار شده‌ایم.

ما برنامه‌ی منظمی برای سفارش قطعات با توجه به نیاز‌های بازار خود داریم. اتفاق‌های اخیر و محدود شدن ارز از یک طرف و سفارش قطعات فقط از طریق حواله‌ی بانکی می‌‌تواند در صورت وقفه و بروز مشکل منجر به تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز شود. امیدواریم مشکلات موجود هر چه سریع‌تر برطرف شوند تا در آینده نارضایتی مشتریان ایجاد نشود.

در صورت عدم تامین قطعه‌ای خاص، برای جلب رضایت مشتری طرح ویژه‌ای مانند خودروی جایگزین در برنامه دارید؟

ما در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای تامین خودروی جایگزین برای مشتریانی هستیم که خودروی آن‌ها به دلیل نقص فنی و عدم امکان قطعه‌ی مورد نظر، قابلیت تعمیر ندارد. با این حال تا کنون نیازی به این مورد نداشتیم زیرا تمام قطعات مورد نیاز مشتریان  را تا حد ممکن و در کمترین زمان با سفارش‌گذاری خاص به سرعت تامین کرده‌ایم.

شرکت پاکرویدک  برای آموزش نیروهای فنی چه اقداماتی  انجام داده است تا تمام تکنسین‌های این شرکت خدمات یکسانی را در هر نقطه از ایران ارایه دهند؟

ما دو سری آموزش داریم؛ آموزش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی. آموزش درون‌سازمانی نیز خود به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در گذشته تعدادی از پرسنل‌های کلیدی به مرکز آموزش هیوندای موتورز در امارات اعزام می‌شدند تا دوره‌های تخصصی برخی خودروها را ببینند. در حال حاضر برخی جزوات آموزشی از هیوندا موتورزدریافت می‌شود تا در مراکز آموزشی و با دعوت از کارشناسان فنی نمایندگی‌های پاکرویدک ، آموزش‌های لازم داده شود. ما از نرم‌افزار جامع آموزش آنلاین برای آموزش های غیر فنی نیروهای خود استفاده می‌کنیم و دوره‌های آموزشی به صورت مداوم و برای تکنسین‌های مختلف برگزار می‌شود.

پاکرویدک  خدمات ویژه‌ای یا VIP را برای برخی مشتریان  خود تدارک دیده است؟

ما از سال اول خدمات ویژه‌ای ماننده سرویس از راه دور، خدمات Home Service، بازدید‌های رایگان تابستان و زمستانه برای مشتریان خود داریم. اما یکی از طرح‌های جدید و جذاب ما، طرح افزایش بازه‌ی زمان گارانتی است. با توجه به کیفیت بالای خودروهای هیوندا سوناتا هیبریدی ، ما در آینده نزدیک،  فروش پکیج گارانتی را در ازای پرداخت مبلغ خاصی به مشتریان خود ارایه می‌دهیم.

پاکرویدک  در ارزیابی سازمان استاندارد کشور چه رتبه‌ای را کسب کرده است؟

سال گذشته پاکرویدک  مقام دوم رضایت‌مندی مشتریان را در نیم‌سال اول کسب کرد. به گفته‌ی مسئولان و بازرسان سازمان ISQI پاکرویدک  یکی از منظم‌ترین شرکت‌های این بخش از کشور است.

هدف اصلی مجموعه کسب بالاترین امتیاز رضایت مشتریان است و ما تمام تلاش خود را برای احقاق آن انجام می‌دهیم.

به عنوان نکته‌ی آخر، چه مولفه‌ای را به عنوان نکته‌ی متمایز‌کننده فعالیت بخش خدمات پس از فروش پاکرویدک  و ارتباط با مشتریان می‌دانید؟

هیوندا سوناتا LF ‌ یکی از برند‌های خوب و باکیفیت کمپانی هیوندای موتورز است. اما کیفیت بالا همه مولفه‌های لازم برای کسب رضایت مشتریان نیست. نقطه تمایز مجموعه‌ی پاکرویدک  ارتباط مستقیم با مشتری است. بسیاری از مشتریان به صورت مستقیم با مدیران مجموعه و بنده در تماس هستند تا بدین ترتیب از بازخورد آن‌ها برای بهبود عملکرد مجموعه استفاده کنیم. هم‌چنین ارتباط مشتریان با مدیران  اعتماد زیادی در آن‌ها ایجاد می‌کند که اکنون عضوی از یک خانواده‌ی بزرگ شده‌اند.

سید عباس شفیعی – مدیر خدمات پس از فروش پاکرو یدک خودرو

اشتراک
گذاری
کنید...
1 سال پیش
2 اسفند 1401
دسته بندی
برچسب